Remapping

Moderne auto’s hebben een ingewikkeld en uitgebreid computersysteem; een Engine Control Unit (ECU). Dit systeem is verantwoordelijk voor het aansturen van zowel de motor als alle optionele elementen in het voertuig.

De ene auto is anders uitgerust met opties dan de andere. Een schuifdak, stoelverwarming, gescheiden airconditioning etc, etc. Door het herschrijven van de op de ECU geïnstalleerde software kan het motor management worden aangepast. Het veranderen van bijvoorbeeld de brandstof inspuittijden, ontstekingstijden, variabele kleptijden of turbodruk zal niet alleen de motorkracht toenemen, maar ook het koppel. Dit heeft een positieve invloed op de karaktereigenschappen van uw auto. In veel gevallen neemt het brandstofverbruik ook af (bij gelijkblijvende rijstijl) 

Bij remapping wordt de software van uw auto of bedrijfswagen op maat herschreven op basis van uw wensen. Of dat het nou om de snelheid en de Pk’s gaat, of omdat er vaak met een aanhanger wordt gereden, wij kunnen de auto volledig naar uw wens aanpassen.

Maar wat is dan chiptuning?

Chiptuning is het herschrijven van het computersysteem volgens een voor-ontwikkeld script. De software is wel geschreven voor het type voertuig en de motor, maar niet specifiek voor de gebruiker of de wijze waarop het voertuig wordt gebruikt. Deze softwarescripts zijn in de vrije handel te verkrijgen en worden volop aangeboden. 

Chiptunen is aanzienlijk storingsgevoeliger dan remapping. Bij remapping wordt rekening gehouden met alle specifieke opties (stoelverwarming, gescheiden airco etc, etc.). Bij het standaard herschrijven door een chiptunerscript is de kans groter op storingen. Dat is niet schadelijk als het om een stoelverwarming gaat die niet werkt, maar mocht het een aansturing zijn van bijvoorbeeld een optionele motorkoeler, dan kan dat aanzienlijke schade veroorzaken. Of, wanneer de veiligheidsfuncties zoals airbag, abs of stuurbekrachtiging volledig worden overschreven is dit zeker wel een probleem.

Ons advies is; neem geen risico. Goedkoop is uiteindelijk duurkoop.
En, besluit nooit om voor een ’stekker’-oplossing te kiezen.
Software overschrijven is geen spelletje!

Nee, bij RMA kan je dus niet terecht voor Chiptuning, maar wel voor remapping! Het echte werk!

Betrouwbaarheid en kwaliteit

Betrouwbaarheid, klantvriendelijkheid en kwaliteit komen bij ons op de eerste plaats. Helaas zijn er tegenwoordig veel onervaren bedrijven die vaak geen originele tools gebruiken of van het internet gekochte files inlezen. Wij werken uitsluitend met de beste originele apparatuur. Bij RMA garanderen wij dat de software van uw auto echt opnieuw wordt herschreven naar uw wens, dat maakt ons niet alleen uniek, maar dat maakt uw auto ook uniek.

Dat is onze exclusieve kwaliteit!

Sinds de eerste ECU’s zijn geïntroduceerd, hebben wij door de jaren heen veel ervaring opgedaan en zijn wij in staat om computer modificaties geheel veilig uit te voeren. Wij hanteren altijd een veilige marge binnen het maximaal haalbare. Zodat uw auto ook na het remappen probleemloos blijft functioneren.

Tegenwoordig hebben we te maken met een streng CO2 beleid hierdoor wordt in veel gevallen het vermogen van de motor flink teruggeschroefd door de fabrikant om aan alle eisen te voldoen wat betreft de CO2 uitstoot. Daarnaast wordt een auto vanuit de fabriek standaard geleverd zodat hij probleemloos kan functioneren in elk land. Hiermee is de auto voorbereid op bijvoorbeeld de wisselende brandstof kwaliteit per land

 

Fabrikanten doen het ook!

Vanwege marketingredenen wordt binnen een model auto steeds vaker dezelfde motor met verschillende vermogens geleverd en is alleen het motormanagement anders. OEM-tuning noemen we dat. Als voorbeeld geef ik hier de Volvo 2.4D 5-cilinderdiesel met 163pk en 340Nm. Deze is identiek aan de D5 met 185pk en 400Nm, maar “gedowntuned” naar een lager vermogen en daarom veilig te tunen naar zijn “oorspronkelijke” vermogen. Of de 1.0 T(F)SI van Volkswagen, die af-fabriek 95 pk, 110 of 115 pk levert. Soms verschilt de aandrijflijn echter wel op onderdelen (bijv. koppeling, versnellingsbak) en moet er behoudender getuned worden.

Verbruik niet altijd lager

Bij gelijkblijvende rijstijl kan je verbruik lager worden na remapping. Het extra vermogen ga je echter ook gewoon gebruiken, gewoon omdat het kan. Je kunt op je klompen aanvoelen dat je motor in dat geval meer verbruikt dan origineel; er wordt immers meer brandstof ingespoten. Het verbruik hangt dus helemaal van je rijstijl af.

Real Remapping, No Chiptuning

Contact

+31 6 22777474
info@remapmijnauto.nl
De Aaldor 4K, 4191PC, 
Geldermalsen, Netherlands

Copyright © 2021 RMA Exclusive